Prevox

Om bloggen

Här i bloggen kommer vi att dela med oss utav vardagen på Prevox. Det kommer att dyka upp ett och annat erbjudande, vi kommer att tipsa om nyheter och fina produkter från vårt sortiment av profilkläder och presentreklam. Häng med!




Senaste inläggen

Besök vårt showroom V. 21
Solstolar inför sommaren
Year of the rabbit
Nytt år, nya möjligheter
2 April 2020

Corona påverkar alla



Vi lever just nu i märkliga tider. Minst sagt. Ingen är på något sätt oberörd av allt som händer och sker och det som från början såg ut att vara en variant av vanlig influensa har nu visat sig vara något helt annat.

Det är egentligen helt fel att ens tänka på reklamprodukter i en tid som denna. Senaste veckorna har jag fått flera samtal från goda vänner, kunder och leverantörer: "Peter, hur går det för er? Hur mår ni?

Omtanke i dessa tider värmer, det värmer ända in i hjärtat. Känslan av att någon bryr sig. Känslan av att inte vara ensam. 

Ska man ens tänka på produktmedia i dessa tider? Vem bryr dig? Klart relevanta frågor så kanske inte är så enkla att svara på. Men om jag får tänka lite utifrån mina egna tankar så landar jag ungefär så här...

Om ditt företag tänker att det finns en tid efter den här farsoten Covid-19, om man vet att man kommer att ha att göra när skiten är över, då kanske det kan vara läge att faktiskt förbereda sig i tid. Om det är så att företaget ändå budgeterat och tänkt att skaffa sig produktmedia i form av give aways och profilkläder. Det finns många "om". 

Jag talar givetvis in egen sak när jag säger: Omtanke finns i att ge bort en reklamprodukt om man gör det på rätt sätt. Inte minst i dessa tider. 

Låt mig ge några exempel:

*) Vill du uppmuntra dina kunder och berätta att ni finns, att ni vill fortsätta göra affärer, skicka då en liten present och bifoga ett meddelande om att ni finns. 

*) Vill du uppmuntra dina medarbetare mitt i krisen, gör det nu! Exempelvis om medarbetarna delvis jobbar hemifrån, köp då en produkt som underlättar arbetet på hemmakontoret. Eller som väldigt många företag har gjort i år, köpt ett påskägg med en hälsning som en uppmuntran. 

Jag och mina medarbetare har alla gått ner lite i arbetstid då vi inte längre har lika mycket att göra, men det är verkligen inte helt tyst. Det landar en och annan order fortfarande, inte minst från företag som tänkt som ovan. Uppmuntran och omtanke. 

Vi tänker inte ge upp, vi stöttar och stödjer varandra och vi är oerhört tacksamma för alla glada tillrop och omtankar från kunder och leverantörer. Vi är också väldigt glada för alla order vi får dagligen, för oss ger det både framtidstro och hopp. Tillsammans tar vi oss igenom den här "stormen".

Peter Johansson, ägare Prevox


Taggar: Omtanke, Corona, Tacksamma


Om bloggen

Här i bloggen kommer vi att dela med oss utav vardagen på Prevox. Det kommer att dyka upp ett och annat erbjudande, vi kommer att tipsa om nyheter och fina produkter från vårt sortiment av profilkläder och presentreklam. Häng med!




Senaste inläggen

Besök vårt showroom V. 21
Solstolar inför sommaren
Year of the rabbit
Nytt år, nya möjligheter




Följ oss på sociala medier


Prevox Nyhetsbrev


Copyright Prevox 2024